Fi dels peatges a les comarques gironines

Maçanet de la Selva té una de les sortides de l’AP-7 més freqüentades per la seva connexió amb la Costa Brava i l’enllaç de l’N-II amb el Maresme

 

A la mitjanit de l’1 de setembre, les autopistes de les comarques gironines van passar a ser gratuïtes. El peatge de l’AP-7 a l’altura de Maçanet de la Selva és un dels més freqüentats per la seva connexió directa amb la Costa Brava i a la resta d’infraestructures com l’accés a l’N-II amb el Maresme. Després de molts anys i grups de pressió per alliberar els peatges, la concessió d’Abertis ha arribat a la seva fi. 

 

En contrapartida, els municipis per on passa l’AP-7, com és el cas de Maçanet de la Selva, deixaran de cobrar una important quantia de diners provinguts de l’IBI. Concretament, l’Ajuntament de Maçanet deixarà d’ingressar 398.105 euros anuals.

 

“Pels ciutadans és una bona notícia deixar de pagar per utilitzar una infraestructura de primera necessitat. Celebrem la fi dels peatges com una forma de discriminar Catalunya i ampliar el dèficit fiscal. Però com a responsables municipals, i pel que fa a l’afectació directa que implica aquesta infraestructura al nostre poble, hem traslladat al Govern la necessitat de participar en el moment de prendre decisions al respecte”, explica l’alcaldessa de Maçanet de la Selva, Natàlia Figueras.

 

L’empresa Abertis va començar a pagar l’IBI a aquests ajuntaments l’any 2017, ja que fins llavors gaudien d’una bonificació del 95%. Per Maçanet, l’impacte econòmic és important perquè aquest ingrés està integrat amb el pressupost ordinari.    

 

Pels conductors, encara no hi ha una alternativa clara de pagament que permetin el manteniment de la via. El vicepresident del Govern, Jordi Puigneró, explica que “no tindrà res a veure amb el concepte d’un peatge” i assegura que s’han alineat amb “les propostes de la Unió Europea”. 

 

L’AP-7, també coneguda com l’autopista de la Mediterrània, comunica la frontera de França amb tota la costa catalana, fins a arribar a Algesires. Es va inaugurar l’any 1969 i suma un total de 1.109 quilòmetres, dels quals 450 es van alliberar ahir. Aquesta infraestructura, que funciona com a porta cap a Europa, afecta la dinàmica del municipi de Maçanet.

 

Font de la imatge: La Llagosta.

Fi dels peatges a les comarques gironines