Maçanet de la Selva gestionarà directament els serveis de residus i la neteja viària de tot el municipi
02/03/2026
El Ple ha aprovat el canvi per millorar la qualitat del servei i la capacitat de resposta
El Ple de l’Ajuntament de Maçanet de la Selva ha aprovat la modificació de la forma de prestació dels serveis públics de recollida de residus i neteja viària, que passaran a ser gestionats directament pel mateix consistori. L’equip de govern ha impulsat aquest canvi amb l’objectiu de millorar la qualitat del servei i adaptar-lo de manera més eficient a les necessitats del municipi.
Tal com ha explicat l’alcaldessa, Natàlia Figueras, la gestió directa “permetrà dissenyar la prestació del servei de manera adaptable, atenent les necessitats específiques del municipi en cada moment”. A més, el nou model facilitarà reduir el temps de resposta davant incidències o situacions imprevistes, reforçar la direcció del servei des dels equips tècnics municipals i optimitzar els costos globals de la prestació.
Pel que fa a la neteja viària, actualment l’Ajuntament ja gestiona directament la neteja del nucli a través de la Brigada municipal, mentre que les urbanitzacions disposen d’un contracte extern. Amb l’aprovació d’aquesta modificació, tota la neteja viària passarà a ser gestionada directament pel consistori, amb un “equip complet que doni resposta a les necessitats de Maçanet de la Selva”.
Amb aquesta aprovació, l’Ajuntament podrà iniciar els tràmits necessaris per a la implementació de la gestió directa dels serveis de recollida de residus i neteja viària.
L’any de la implantació dels contenidors tancats i els punts de recollida
La ciutadania va escollir el model de contenidors tancats al nucli, i els punts de recollida a les urbanitzacions, al procés participatiu de l’any passat. Aquest any, ja s’està treballant en el desenvolupament de la implantació dels nous models, que permetran millorar l’índex de reciclatge.
Pròximament, s’anunciaran reunions informatives obertes a la ciutadania per explicar el desplegament del model de reciclatge escollit, que inclou contenidors tancats al nucli urbà i punts de recollida a les urbanitzacions.
Durant la mateixa sessió plenària també s’ha aprovat definitivament el projecte d’obra local ordinària per millorar la connectivitat per a vianants i bicicletes a Mas Altaba, una actuació que contribuirà a reforçar la mobilitat sostenible i la seguretat dels desplaçaments interns al municipi.
El Ple ha tingut lloc a la Sala de Plens de l’Ajuntament de Maçanet de la Selva, obert a la ciutadania i retransmès en directe al canal oficial de Youtube.